Tryb kontrastowy
Rozmiar tekstu:
 
 
 

BIBLIOTEKA I OŚRODEK
ANIMACJI KULTURY
GMINY BUDZÓW

bioak Budzow

IMPREZY KULTURALNE

Konkurs recytatorski 2

IMPREZY KULTURALNE

Konkurs Palm Wielkanocnych

IMPREZY KULTURALNE

IMPREZY KULTURALNE

Dni Gminy Budzów

IMPREZY KULTURALNE

IMPREZY KULTURALNE

KOŁA GOSPODYŃ WIEJSKICH

KGW slajd 2

ZESPÓŁ REGIONALNY

Zespół Regionalny

IMPREZY KULTURALNE

Konkurs recytatorski 1

IMPREZY KULTURALNE

Narodowe Święto Niepodległości

Zespół Regionalny

Zespół Regionalny występy

IMPREZY KULTURALNE

Turniej siatkówki

IMPREZY KULTURALNE

Gminny Przegląd Kolęd i Pastorałek

IMPREZY KULTURALNE

Obchody Konstytucji 3 maja

ORKIESTRY DĘTE

IMPREZY KULTURALNE

Od Przedszkola do Opola 2

IMPREZY KULTURALNE

Konkurs Babiogórska Szopka Regionalna

ORKIESTRY DĘTE

TWÓRCY LUDOWI

Twórcy Ludowi

ZESPÓŁ REGIONALNY

Zespół Regionalny występy

IMPREZY KULTURALNE

Spotkanie z Mikołajem

IMPREZY KULTURALNE

Dzień Dziecka

Regulamin Organizacyjny Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
BIBLIOTEKI I OŚRODKA ANIMACJI KULTURY
GMINY BUDZÓW

Załącznik do Zarządzenia Nr 2/2022 r.
Dyrektora Biblioteki i Ośrodka Animacji
Kultury Gminy Budzów
z dnia 21 maja  2022 r.

 

ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

Biblioteka i Ośrodek Animacji Kultury Gminy Budzów, zwany dalej „Biblioteką i Ośrodkiem Animacji Kultury” jest instytucją kultury, wpisaną do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Wójta Gminy Budzów pod nr 1/2022 utworzoną na mocy Uchwały Rady Gminy w Budzowie Nr XXXIII/336/2022 z dnia 29 kwietnia 2022 r.  w sprawie wydania aktu
o utworzeniu instytucji kultury.

Biblioteka i Ośrodek Animacji Kultury działa na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz.U. z 1997 r. Nr 85, poz.539 z późn. zm.)
  2. Ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz. 123 z późn. zm.)
  3. Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
  4. Statutu Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury Gminy Budzów nadanego Uchwałą Nr XXXIII/337/2022 Rady Gminy w Budzowie  z dnia 29 kwietnia 2022 r.

§2

  1. Biblioteka i Ośrodek Animacji Kultury jest Gminną Samorządową Instytucją Kultury prowadzącą działalność w zakresie obsługi bibliotecznej mieszkańców gminy, rozwijania i zaspokajania potrzeb czytelniczych i informacyjnych społeczeństwa, funkcjonowania sieci bibliotecznej i systemu informacyjnego na terenie gminy
    oraz w zakresie działalności kulturalnej, wydawniczej,  upowszechniania wiedzy, nauki i rozwoju kultury.
  2. Podstawowe zadania Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury oraz sposób ich realizacji określa Statut.

§3

Organem założycielskim Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury jest Rada Gminy w Budzowie.

§4

Bezpośredni nadzór nad działalnością Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury sprawuje Wójt Gminy Budzów.

§5

  1. Biblioteką i Ośrodkiem Animacji Kultury zarządza, reprezentuje na zewnątrz
    i odpowiada za jej całokształt Dyrektor.    

§6

Siedzibą Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury jest Budzów, a terenem działalności Gmina Budzów w powiecie suskim, województwie małopolskim.

§7

Biblioteka i Ośrodek Animacji Kultury korzysta z opieki oraz pomocy fachowej, merytorycznej i szkoleniowej Powiatowej Biblioteki Publicznej w Suchej Beskidzkiej i Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie.

 

ROZDZIAŁ II
PRZEDMIOT I ZAKRES DZIAŁALNOŚCI  BIBLIOTEKI

§ 8

Biblioteka jest główną Gminną Biblioteką Publiczną Gminy Budzów i razem z Filiami Bibliotecznymi zapewnia obsługę biblioteczną mieszkańców gminy. Służy rozwijaniu i zaspokajaniu potrzeb czytelniczych i informacyjnych mieszkańców gminy, upowszechnianiu wiedzy i nauki, rozwojowi kultury, dba o sprawne funkcjonowanie sieci bibliotecznej
i systemy informacyjne na terenie gminy.

§9

Biblioteka realizuje następujące zadania:

  1. Gromadzi, opracowuje, przechowuje, udostępnia i promuje materiały  biblioteczne służące rozwijaniu czytelnictwa oraz zaspakajaniu potrzeb informacyjnych, edukacyjnych i samokształceniowych.
  2. Selekcjonuje materiały nieaktualne.
  3. Pełni funkcję ośrodka informacji biblioteczno-bibliograficznej, gromadzi materiały
    informacyjne, zwłaszcza dokumentujące dorobek kulturalny, naukowy i gospodarczy regionu.
  4. Udostępnia zbiory na miejscu, wypożycza na zewnątrz, prowadzi obieg wypożyczeń międzybibliotecznych.
  5. Organizuje czytelnictwo i udostępnianie materiałów bibliotecznych ludziom chorym i niepełnosprawnym.
  6. Udziela pomocy metodycznej. Prowadzi wymianę doświadczeń bibliotekarskich oraz
    sprawuje nadzór merytoryczny nad prawidłowym realizowaniem zadań statutowych przez Filie Biblioteczne.
  7. Organizuje różnorodne formy pracy z czytelnikiem służące popularyzowaniu księgozbiorów bibliotecznych, nauki, sztuki oraz upowszechnianiu dorobku kultury gminy i powiatu tj. spotkania autorskie, imprezy czytelnicze, lekcje biblioteczne, konkursy, quizy, wystawy i inne.
  8. Opracowuje i wydaje materiały popularyzujące i promujące Gminę Budzów oraz Bibliotekę i Ośrodek Animacji Kultury tj. informatory, foldery, ulotki, afisze, plakaty, wydawnictwa  periodyczne i inne.
  9. Współdziała z bibliotekami innych sieci, instytucjami, organizacjami, stowarzyszeniami w zakresie rozwijania czytelnictwa i zaspokajania potrzeb oświatowych i kulturalnych społeczności gminy.
  10. Korzysta z Pomocy Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Suchej Beskidzkiej.
  11. Wspiera edukację instytucjonalną i procesy samokształcenia, współpracuje  z instytucjami edukacyjnymi i kulturalnymi z własnej gminy i powiatu.
ROZDZIAŁ III
PRZEDMIOT I ZAKRES DZIAŁALNOŚCI  OŚRODKA ANIMACJI
KULTURY

§ 10

  1. Ośrodek Animacji Kultury prowadzi działalność kulturalną polegającą na tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie dziedzictwa kulturowego gminy.
  2. Tworzy program działalności kulturalnej współdziałając ze społecznym ruchem kulturalnym i innymi instytucjami gminy i powiatu.

§11

Ośrodek Animacji Kultury realizuje następujące zadania:

  1. Rozpoznawanie oraz pobudzanie zainteresowań i potrzeb kulturalnych.
  2. Przygotowanie do tworzenia i odbioru wartości kulturalnych.
  3. Kształtowanie aktywnego uczestnictwa w kulturze.
  4. Wspieranie rozwoju i upowszechnianie amatorskiego ruchu artystycznego i folkloru, rękodzieła ludowego i artystycznego oraz zainteresowania wiedzą i sztuką. Opieka nad twórcami ludowymi.
  5. Tworzenie warunków do zachowania i kultywowania dziedzictwa kulturowego społeczności lokalnej poprzez inicjowanie i pomoc zespołowym formom twórczości i uczestnictwa w kulturze (Zespół Regionalny, Kluby Przyjaciół Biblioteki, Koła Gospodyń Wiejskich, Orkiestry Dęte i inne).
  6. Współdziałanie z instytucjami oświatowymi, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami i innymi w zakresie upowszechniania kultury oraz zaspokajania potrzeb oświatowych i kulturalnych społeczności Gminy.
  7. Rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb i zainteresowań kulturalnych oraz kształtowanie aktywnego uczestnictwa w kulturze.
  8. Organizowanie wystaw, przeglądów i innych przedsięwzięć w zakresie popularyzacji dorobku kulturalnego.
  9. Organizowanie  imprez artystycznych i kulturalnych na rzecz mieszkańców Gminy, ujętych w corocznym planie imprez.
  10. Inspirowanie oraz promowanie działalności literackiej, artystycznej i innych form twórczości mieszkańców Gminy
ROZDZIAŁ IV
GOSPODARKA FINANSOWA BIBLIOTEKI I OŚRODKA
ANIMACJI KULTURY

§12

Biblioteka i Ośrodek Animacji Kultury prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych dla instytucji kultury.

§13

Biblioteka i Ośrodek Animacji Kultury jest finansowana z budżetu Gminy, a także z dochodów własnych, darowizn, dotacji celowych i innych źródeł.

§14

Biblioteka i Ośrodek Animacji Kultury może pobierać opłaty:

  1. Usługi informacyjne, bibliograficzne, reprograficzne i inne.
  2. Wypożyczenia międzybiblioteczne.
  3. Wypożyczanie materiałów audiowizualnych.
  4. Nie zwrócone w terminie materiały biblioteczne.
  5. Uszkodzenie lub zniszczenie materiałów bibliotecznych.
  6. W formie kaucji – za wypożyczenie materiałów bibliotecznych.
  7. Wydawnictwa własne.
  8. Opłaty związane z działalnością kulturalną (min. placowe).
  9. Opłaty związane z działalnością wydawniczą.

§15

Podstawą gospodarki finansowej Biblioteki Ośrodka Animacji Kultury jest roczny plan finansowy, zatwierdzony przez dyrektora.

ROZDZIAŁ V
STRUKTURA ORGANIZACYJNA BIBLIOTEKI I OŚRODKA
ANIMACJI KULTURY

§16

  1. Na czele Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury stoi Dyrektor, który kieruje jego działalnością, reprezentuje na zewnątrz i jest za nie odpowiedzialny.
  2. Dyrektora powołuje i odwołuje Wójt Gminy Budzów.
  3. Podczas nieobecności Dyrektora (urlop, choroba, inne) jego obowiązki pełni upoważniony przez  Dyrektora  Główny Księgowy Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury.
  4. W razie nieobecności Dyrektora i Głównego Księgowego zastępstwo pełni upoważniony przez Dyrektora pracownik Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury.
  5. Biblioteka i Ośrodek Animacji Kultury prowadzi na terenie Gminy  Gminną Bibliotekę Publiczną  oraz
    5 uniwersalnych filii bibliotecznych:
  • Gminna Biblioteka Publiczna w Budzowie
  • Filia Biblioteczna w Baczynie
  • Filia Biblioteczna w Bieńkówce
  • Filia Biblioteczna w Jachówce
  • Filia Biblioteczna w Palczy
  • Filia Biblioteczna w Zachełmnej
  1. Biblioteka i Ośrodek Animacji Kultury prowadzi Zespół Regionalny „Budzowskie Kliszczaki”.
  2. Biblioteka i Ośrodek Animacji Kultury prowadzi Warsztaty Plastyczne, Muzyczne, Taneczne i inne w zależności od potrzeb środowiska lokalnego.
  3. Biblioteka i Ośrodek Animacji Kultury tworzy warunki do zachowania, kultywowania
    i pielęgnowania dziedzictwa kulturowego społeczności lokalnej poprzez inicjowanie, tworzenie warunków i pomoc zespołowym formom twórczości i uczestnictwa w kulturze tj.
  • Zespołowi Regionalnemu „Budzowskie Kliszczaki”
  • Kołom Gospodyń Wiejskim Gminy Budzów
  • Orkiestrom Dętym Gminy Budzów
  1. Przy Bibliotekach Publicznych w Baczynie, Bieńkówce, Budzowie, Jachówce i Palczy
    działają  Kluby Przyjaciół Biblioteki.
  2. Biblioteka i Ośrodek Animacji Kultury może uruchamiać stałe i sezonowe punkty biblioteczne – stanowiące formę udostępniania materiałów bibliotecznych mieszkańcom nie mającym możliwości korzystania z Biblioteki lub jej Filii.
  3. W miarę potrzeb Biblioteka i Ośrodek Animacji Kultury może uruchomić dodatkowe warsztaty biblioteczne/kulturalne/edukacyjne.

§17

W skład Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury wchodzą następujące podstawowe komórki organizacyjne:

  1. Dyrektor
  2. Główna Księgowa
  3. Kasjer
  4. Pracownicy merytoryczni Gminnej Biblioteki Publicznej – Bibliotekarze
  5. Pracownicy merytoryczni Filii Bibliotecznych – Bibliotekarze
  6. Inspektor Ochrony Danych Osobowych
  7. Pracownicy Obsługi:
  • Palacze co
  • Konserwator
  • Sprzątaczki
ROZDZIAŁ VI
FUNKCJONOWANIE AGEND ORGANIZACYJNYCH
BIBLIOTEKI I OŚRODKA ANIMACJI KULTURY

§ 18

DYREKTOR

 Zakres  działania Dyrektora BiOAK:

  1. Na czele Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury stoi Dyrektor, który kieruje jej działalnością, reprezentuje ją na zewnątrz, jest za nią odpowiedzialny oraz wykonuje
    uprawnienia pracodawcy dla zatrudnionych w niej pracowników.
  2. Podczas nieobecności Dyrektora (urlop,  zwolnienie lekarskie i inne ) jego obowiązki może pełnić upoważniony przez Dyrektora  Główny Księgowy Biblioteki.
  3. Dyrektor podlega służbowo Wójtowi Gminy Budzów.
  4. Do zakresu działania Dyrektora należy w szczególności:
  • nadzór nad zbiorami i majątkiem Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury Gminy Budzów.
  • współpraca z władzami samorządowymi oraz z instytucjami kulturalno-oświatowymi na terenie gminy, powiatu, województwa i kraju.
  • kierownictwo w zakresie spraw merytorycznych, organizacyjnych i administracyjnych.
  • sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad: Głównym Księgowym, Kasjerem, Pracownikami merytorycznymi – Bibliotekarzami, Pracownikami Obsługi, Instruktorami Warsztatów Plastycznych, Tanecznych i Muzycznych, Instruktorami Orkiestr Dętych.

§19

Dyrektor ponosi pełni odpowiedzialność za działalność Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury, w szczególności za:

  1. Całość gospodarki finansowej Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury.
  2. Opracowanie i realizację planów działalności podstawowej i finansowej oraz za sprawozdawczość w tym zakresie.
  3. Prawidłową organizację pracy.
  4. Podejmowanie decyzji w sprawach kadrowych.
  5. Udzielanie urlopów pracownikom w sposób gwarantujący prawidłowe funkcjonowanie Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury.
  6. Stosowanie zarządzeń, instrukcji, wytycznych i poleceń Organizatora.
  7. Przestrzeganie zasad racjonalnego gospodarowania budżetem Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury.
  8. Przestrzeganie zasad ochrony informacji niejawnych.
  9. Zapewnienie właściwej organizacji pracy, dokonywanie podziału zadań pomiędzy poszczególnymi agendami.
  10. Tworzenie, znoszenie i przekształcanie poszczególnych stanowisk pracy. Zatrudnianie,
    awansowanie, wyróżnianie, zwalnianie pracowników lub karanie pracowników zgodnie z Kodeksem Pracy i Regulaminem Wynagradzania Biblioteki i Ośrodka Animacji
  11. Nadawanie pracownikom zakresu obowiązków oraz wykonywanie wszelkich innych uprawnień i czynności  pracodawcy z zakresu prawa pracy.
  12. Rozpatrywanie skarg i wniosków pracowników.
  13. Realizowanie zadań statutowych i planów działalności Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury.
  14. Opracowywanie i wydawanie aktów prawnych (zarządzeń, instrukcji, regulaminów, planów działalności, poleceń i innych) we wszystkich dziedzinach organizacji pracy, obowiązków pracowników i zasad funkcjonowania Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury.
  15. Przestrzeganie obowiązujących przepisów w zakresie prawa pracy, ustawy o finansach publicznych, ustawy o organizowaniu działalności kulturalnej oraz innych
    obowiązujących ustaw i przepisów szczegółowych.
  16. Zatwierdzanie Planu Finansowego i dokonywanie przesunięć środków finansowych przy współpracy z Głównym Księgowym.
  17. Tworzenie, łączenie i likwidowanie komórek organizacyjnych Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury oraz ustalanie ich organizacji wewnętrznej, z zastrzeżeniem  kompetencji władz gminy w tym zakresie.
  18. Imienne upoważnianie wskazanych pracowników do wykonywania określonych zadań.
  19. Powoływanie stałych komisji i ustalanie ich składu osobowego.

§20

GROMADZENIE  ZBIORÓW BIBLIOTECZNYCH

Zadania Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury w zakresie  gromadzenia zbiorów:

  1. Realizacja całokształtu prac związanych z gromadzeniem zbiorów bibliotecznych.
  2. Planowanie ilościowego i jakościowego zaopatrzenia bibliotek w książki, czasopisma, zbiory specjalne, informacyjne, wydawnictwa fachowe.
  3. Ustalenie kryteriów doboru księgozbioru i zbiorów specjalnych do Gminnej Biblioteki Publicznej i Filii Bibliotecznych zgodnie z potrzebami środowiska czytelniczego.
  4. Realizowanie ustalonego wskaźnika zaopatrzenia bibliotek w nowości wydawnicze.
  5. Przyjmowanie i rozpatrywanie dezyderatów czytelników i bibliotekarzy w sprawie zakupu książek i zbiorów specjalnych.
  6. Analizowanie aktualnych ofert wydawniczych, zarządzeń i zaleceń  dotyczących gromadzenia zbiorów.
  7. Śledzenie prasy fachowej oraz społeczno – kulturowej w zakresie polityki  doboru książek.
  8. Analizowanie zawartości i stopnia wykorzystania zbiorów w Gminnej Bibliotece Publicznej i  Filiach Bibliotecznych.
  9. Czuwanie nad zakupem wydawnictw rozprowadzanych systemem talonów, przedpłat, subskrypcji, kontynuacji, wydawnictw seryjnych.
  10. Nadzór nad uzupełnianiem zbiorów bibliotecznych w księgarniach, hurtowniach, wydawnictwach.
  11. Nadzór nad uzupełnianiem zbiorów bibliotecznych na podstawie ofert antykwarycznych.
  12. Prowadzenie ewidencji wpływów i ubytków oraz stosownej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  13. Obsługa prenumeraty czasopism poprzez: realizowanie zamówień, prowadzenie bieżącej akcesji czasopism, bieżąca kontrole dostaw, składanie i rozliczanie reklamacji.
  14. Sprawdzanie kompletności dostaw, składaniu i rozliczaniu reklamacji.
  15. Rozliczanie rocznych przybytków i ubytków zbiorów ze wszystkimi Filiami
  16. Współpracowaniu z Działem Księgowości w zakresie rozliczania faktur wpływających z tytułu dokonywania zakupów i prenumeraty czasopism.
  17. Wykonywanie innych czynności organizacyjno-rozliczeniowych, w tym tworzenie
    lub opiniowanie procedur i zasad kontroli stanu zbiorów.
  18. Zaopatrywanie Gminnej Biblioteki Publicznej i Filii Bibliotecznych w niezbędne materiały z zakresu gromadzenia zbiorów bibliotecznych.
  19. Współpraca Biblioteki  Ośrodka Animacji Kultury  z Filiami Bibliotecznymi w zakresie gromadzenia zbiorów bibliotecznych.

§21

OPRACOWYWANIE ZBIORÓW BIBLIOTECZNYCH

Zadania Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury w zakresie opracowywania zbiorów:

  1. Realizacja całokształtu prac związanych z opracowywaniem zbiorów bibliotecznych.
  2. Prowadzenie i nadzór katalogów bibliotecznych oraz ich melioracja.
  3. Opracowywanie formalne i rzeczowe zbiorów bibliotecznych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami UKD.
  4. Bieżąca konserwacja zbiorów, kwalifikowanie i przekazywanie książek do oprawy
  5. Zaopatrywanie Gminnej Biblioteki Publicznej i Filii Bibliotecznych w niezbędne materiały z zakresu opracowana zbiorów bibliotecznych.
  6. Współpraca Biblioteki  Ośrodka Animacji Kultury  z Filiami Bibliotecznymi w zakresie  opracowywania zbiorów bibliotecznych.

§22

UDOSTĘPNIANIE ZBIORÓW BIBLIOTECZNYCH

 

Zadania Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury w zakresie  udostępniania zbiorów:

  1. Realizacja całokształtu prac związanych z udostępnianiem zbiorów bibliotecznych.
  2. Zaopatrywanie Gminnej Biblioteki Publicznej i Filii Bibliotecznych w niezbędne materiały z zakresu udostępniania zbiorów bibliotecznych.

Zadania Wypożyczalni w GBP i Filiach Bibliotecznych:

  1. Przyjmowanie czytelników i ich ewidencja (krzyżowy system zapisu).
  2. Prowadzenie kartoteki czytelników i wypożyczonych książek.
  3. Udostępnianie zbiorów oraz dbanie o właściwą obsługę czytelników.
  4. Przestrzeganie regulaminu wypożyczeń.
  5. Prowadzenie alfabetycznego rejestru czytelników i kolejnego spisu czytelników.
  6. Prowadzenie statystyki dziennej czytelników i wypożyczeń, sporządzanie sprawozdań.
  7. Udzielanie porad czytelniczych oraz świadczenie usług informacyjnych.
  8. Przyjmowanie kaucji od czytelników, zgodnie z regulaminem Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury.
  9. Indywidualne formy pracy z czytelnikiem, poradnictwo i przysposobienie czytelnicze – pomoc czytelnikom w doborze książek do nauki, pracy, rozrywki itp.
  10. Pomoc czytelnikom w korzystaniu z katalogów, bibliografii i innych źródeł informacji
    o zbiorach.
  11. Prowadzenie dziennika statystycznego.
  12. Przyjmowanie skarg i wniosków od czytelników, prowadzenie księgi skarg i wniosków.
  13. Popularyzacja książki i czytelnictwa przy pomocy różnych form pracy, organizacja
    wystaw, lekcji bibliotecznych, spotkań, quizów, konkursów, prelekcji, odczytów.
  14. Włączanie się do organizacji i przebiegu gminnych i regionalnych imprez kulturalnych.
  15. Organizacja udostępniania książek ludziom chorym, starym  i niepełnosprawnym.
  16. Współdziałanie z bibliotekami innych sieci, instytucjami kulturalnymi, oświatowymi,
    stowarzyszeniami i zakładami pracy.
  17. Przygotowanie pomieszczeń bibliotecznych na wystawy, imprezy spotkania.
  18. Opieka nad sprzętem bibliotecznym w wypożyczalni.
  19. Opieka nad sprzętem audiowizualnym i zbiorami specjalnymi Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury.
  20. Udział pracowników w szkoleniach, konferencjach, naradach organizowanych przez
    Powiatową i Miejską Bibliotekę Publiczną oraz Wojewódzką Bibliotekę Publiczną.
  21. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i wiedzy ogólnej  przez samokształcenie.
  22. Stosowanie się do przepisów i instytucji związanych z pracą z czytelnikiem
    i udostępnianiem księgozbioru.
  23. Popularyzacja systemu wypożyczeń międzybibliotecznych, prowadzenie dokumentacji wiązane  j z zamawianiem i przyjmowaniem książek z innych bibliotek.
  24. Wysyłanie upomnień do czytelników zalegających ze zwrotem książek, prowadzenie
    postępowania o zwrot książek przetrzymywanych przez czytelników, egzekwowanie kar za przetrzymywanie lub uszkodzenie książek.
  25. Systematyczne zapoznawanie się z nowościami literatury pięknej i popularnonaukowej.
  26. Udzielanie informacji bibliotecznych i bibliograficznych, prowadzenie rejestru udzielonych informacji.
  27. Prowadzenie planowania, sprawozdawczości, statystyki oraz dokumentacji pracy
    wypożyczeń.
  28. Uzgadnianie wartości i nabytków z księgowością.
  29. Zabezpieczenie mienia, urządzeń, pomieszczeń, przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych.
  30. Utrzymanie porządku, czystości i estetyki lokalu bibliotecznego oraz otoczenia.

Zadania Czytelni w GBP i Filiach Bibliotecznych:

  1. Porządkowanie, układ, kompletowanie, selekcja, oprawa i konserwacja księgozbioru podręcznego.
  2. Udostępnianie prezencyjne księgozbioru podręcznego i czasopism.
  3. Udostępnianie na miejscu z czytelni zbiorów regionalnych, fachowych i specjalnych.
  4. Prowadzenie zeszytu odwiedzin czytelni.
  5. Przestrzeganie regulaminu czytelni.
  6. Udzielanie niezbędnych informacji bibliotecznych i bibliograficznych.
  7. Pomoc czytelnikom w doborze informatorów, słowników, encyklopedii itp.
  8. Podporządkowanie i udostępnianie czasopism na miejscu w czytelni.
  9. Kompletowanie roczników czasopism.
  10. Udostępnianie na miejscu wydawnictw multimedialnych na CD – ROM.
  11. Opieka nad sprzętem komputerowym, znajdującym się w czytelni.

Praca z czytelnikiem w GBP i Filiach Bibliotecznych:

  1. Indywidualne formy pracy z czytelnikiem, poradnictwo i przysposobienie biblioteczne.
  2. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych poprzez pomoc w doborze książek według
    indywidualnych uzdolnień, zainteresowań i wrażliwości artystycznej.
  3. Planowanie i organizowanie pracy z dziećmi i młodzieżą w sezonie letnim i zimowym.
  4. Organizowanie wystaw książki i prasy, fotogramów, rysunków itp.
  5. Urządzanie imprez czytelniczych; spotkań, prelekcji, pogadanek, quizów, konkursów itp.
  6. Przeprowadzanie lekcji bibliotecznych z dziećmi i młodzieżą.
  7. Przyjmowanie wycieczek dzieci i młodzieży w bibliotece.
  8. Prowadzenie zajęć z dziećmi i młodzieżą: gier i zabaw literackich, gier i zabaw
    sportowych, warsztatów, wieczorów bajek, urządzanie inscenizacji itp.
  9. Organizowanie Spotkań Autorskich.

§23

ZAKRES PRACY  GMINNEJ BILBIOTEKI PUBLICZNEJ
I.  GMINNA BIBLIOTEKA PUBLICZNA W BUDZOWIE
  1. W zakresie organizacji i administracji oraz sprawozdawczości:
  • prowadzenie akt spraw w zakresie działania Gminnej Biblioteki Publicznej i Filii  Bibliotecznych,   a w szczególności planowania,  sprawozdawczości i statystyki
  • utrzymanie porządku w lokalu biblioteki i dbanie o jego estetykę
  • zabezpieczenie mienia, urządzeń i pomieszczeń bibliotecznych oraz przestrzeganie dyscypliny pracy oraz zasad bhp i przepisów p.poż.
  • nadzorowanie spraw związanych z remontami, naprawami i zakupem wyposażenia  placówek bibliotecznych
  • organizacja rocznych akcji sprawozdawczych dla GUS
  • roczne sprawozdania dla władz gminy, powiatu i biblioteki wojewódzkiej
  • udział w inwentaryzacji zbiorów, tj. spisów z natury
  1. W zakresie gromadzenia i opracowywania zbiorów:
  • gromadzenie materiałów bibliotecznych z zakresu literatury pięknej, popularnonaukowej i naukowej, zbiorów obcojęzycznych, regionalnych i zbiorów specjalnych, na podstawie analizy ofert i  dezyderatów  czytelników zgodnie z przyjętym planem finansowym
  • prowadzenie sumarycznej i szczegółowej ewidencji wpływów oraz sumarycznej ubytków (inwentarz, rejestr przybytków, rejestr ubytków, dowody wpływów i ubytków)
  • prowadzenie kart akcesji czasopism
  • przyjmowanie darów według obowiązujących przepisów
  • przyjmowanie książek w zamian za zniszczone i zagubione na podstawie odpowiednich protokołów i prowadzenie tych protokołów
  • przyjmowanie książek z innych rodzajów nabytków
  • dokonywanie selekcji księgozbioru wg aktualnych zaleceń
  • opracowywanie materiałów bibliotecznych zgodnie z normami bibliotecznymi opracowanymi przez Państwową Komisję Normalizacyjna
  • przestrzeganie układu książek na półkach wg obowiązującego schematu
  • prowadzenie katalogów: alfabetycznego i systematycznego oraz innych katalogów i kartotek zgodnie z potrzebami czytelników i zaleceniami władz nadrzędnych
  • prowadzenie melioracji katalogów
  • dokonywanie bieżącej konserwacji (naprawy i oprawy) książek
  • kwalifikowanie książek do oprawy introligatorskiej Gminnej Biblioteki Publicznej i Filii Bibliotecznych
  • prowadzenie nadzoru merytorycznego w zakresie u gromadzenia i opracowywania zbiorów bibliotecznych w Filiach Bibliotecznych
  1. W zakresie udostępniania zbiorów bibliotecznych:
  • przyjęcie i ewidencja (rejestracja) czytelników zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • prowadzenie ewidencji  udostępniania zbiorów bibliotecznych
  • udzielanie pomocy czytelnikom w doborze książek
  • udostępnianie zbiorów bibliotecznych zgodnie z regulaminem – wypożyczanie na
    zewnątrz, prezencyjne i międzybiblioteczne
  • przyjmowanie zwróconych książek
  • informowanie czytelników o możliwości i sposobie korzystania z wypożyczeń
    międzybibliotecznych
  • prace wewnętrzne po zwrocie książek
  • wysyłanie upomnień i prowadzenie postępowania o zwrot książek lub należności
  • udzielanie czytelnikom informacji bibliotecznych, bibliograficznych i rzeczowych
  • udostępnianie stanowisk komputerowych przeznaczonych dla użytkowników
    biblioteki
  • prowadzenie kącika czytelniczego
  • pośrednictwo w systemie wypożyczeń międzybibliotecznych
  • prowadzenie nadzoru merytorycznego w zakresie udostępniania zbiorów bibliotecznych w Filiach Bibliotecznych
  1. W zakresie upowszechniania czytelnictwa/kultury regionu:
  • organizowanie i prowadzenie promocji książki, czytelnictwa,  dziedzictwa kulturowego  gminy i regionu  podbabiogórskiego w środowisku lokalnym, powiecie, województwie
  • organizowanie i prowadzenie imprez czytelniczych i kulturalnych
  • przysposabianie przyszłych użytkowników do korzystania ze zbiorów Biblioteki (lekcje biblioteczne)
  • troska o czytelnictwo osób starszych, chorych i niepełnosprawnych
  • organizowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży szczególnie w czasie sezonu letniego i zimowego
  • przygotowanie i prowadzenie różnych form działalności kulturalno-oświatowej
  • współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi, sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami
    i innymi
  • koordynacja i prowadzenie nadzoru merytorycznego w zakresie upowszechniania czytelnictwa  i kultury regionu w Filiach Bibliotecznych
  1. W zakresie działalności  informacyjno – bibliograficznej:
  • obsługa informacyjna indywidualnych i instytucjonalnych użytkowników biblioteki,

udzielanie bieżących informacji w oparciu o zbiory biblioteczne oraz zautomatyzowane bazy danych, a w szczególności:

  1. gromadzenie podstawowych źródeł informacji
  2. tworzenie i udostępnianie własnych baz danych
  3. udostępnianie baz danych tworzonych przez inne biblioteki i instytucje
  • monitorowanie zapotrzebowania na informację i usługi bibliograficzne
  • organizacja współpracy informacyjnej pomiędzy bibliotekami w gminie i powiecie oraz zewnętrzna z Powiatową Biblioteką Publiczną w Suchej  Beskidzkiej
    i Wojewódzką Biblioteką Publiczną w Krakowie
  • koordynacja działalności informacyjnej
  1. W zakresie działalności instrukcyjno – metodycznej
  • udzielanie pomocy merytorycznej i organizacyjnej wszystkim filiom bibliotecznym
    w gminie
  • nadzór i kontrola działalności merytorycznej (merytoryczna pomoc na miejscu
    w bibliotekach)
  • udział w modernizacji warsztatów pracy Filii Bibliotecznych i organizacji usług.
  1. W zakresie doskonalenia zawodowego:
  • podnoszenie i uzupełnianie własnych kwalifikacji zawodowych poprzez samokształcenie oraz organizowanie i udział w zorganizowanych formach
    i szkoleniach w Bibliotece  i Ośrodku Animacji Kultury, Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej w Suchej  Beskidzkiej i Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej
    w Krakowie
  • współpraca przy realizacji zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji
    Kultury Gminy Budzów
  • prowadzenie praktyk wstępnych dla nowych pracowników
  • prowadzenie nadzoru merytorycznego w zakresie doskonalenia zawodowego
    w Filiach Bibliotecznych
  • koordynacja udziału w szkoleniach specjalistycznych i w dokształcaniu w formach szkolnych i uczelnianych.

§24

ZAKRES  PRACY  FILII  BIBLIOTECZNYCH
I. FILIA BIBLIOTECZNA W BACZYNIE:
  1. W zakresie organizacji i administracji:
  • prowadzenie akt spraw w zakresie działania Filii, a w szczególności planowania, sprawozdawczości i statystyki
  • utrzymanie porządku w lokalu biblioteki i dbanie o jego estetykę
  • zabezpieczenie mienia, urządzeń i pomieszczeń bibliotecznych oraz przestrzeganie dyscypliny pracy oraz zasad bhp i przepisów p. poż.
  • zgłaszanie wniosków do Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury w sprawie remontów, napraw i zakupu wyposażenia placówki
  • W zakresie gromadzenia i opracowywania zbiorów:
  • gromadzenie materiałów bibliotecznych z zakresu literatury pięknej, popularnonaukowej i naukowej, zbiorów obcojęzycznych, regionalnych i zbiorów specjalnych, na podstawie analizy ofert i dezyderatów  czytelników zgodnie z przyjętym planem finansowym
  • prowadzenie sumarycznej i szczegółowej ewidencji wpływów oraz sumarycznej ubytków (inwentarz, rejestr przybytków, rejestr ubytków, dowody wpływów i ubytków)
  • prowadzenie kart akcesji czasopism
  • przyjmowanie darów według obowiązujących przepisów
  • przyjmowanie książek w zamian za zniszczone i zagubione na podstawie odpowiednich protokołów i prowadzenie tych protokołów
  • przyjmowanie książek z innych rodzajów nabytków
  • dokonywanie selekcji księgozbioru wg aktualnych zaleceń władz
  • opracowywanie materiałów bibliotecznych zgodnie z normami bibliotecznymi opracowanymi przez Państwową Komisję Normalizacyjna
  • przestrzeganie układu książek na półkach wg obowiązującego schematu
  • prowadzenie katalogów: alfabetycznego i systematycznego oraz innych katalogów i kartotek zgodnie z potrzebami czytelników i zaleceniami władz nadrzędnych
  • prowadzenie melioracji katalogów
  • dokonywanie bieżącej konserwacji (naprawy i oprawy) książek
  • kwalifikowanie książek do oprawy introligatorskiej za pośrednictwem Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury

    2. W zakresie udostępniania zbiorów bibliotecznych:

  • przyjęcie i ewidencja (rejestracja) czytelników zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • prowadzenie ewidencji  udostępniania zbiorów bibliotecznych
  • udzielanie pomocy czytelnikom w doborze książek
  • udostępnianie zbiorów bibliotecznych zgodnie z regulaminem – wypożyczanie na zewnątrz, prezencyjne i międzybiblioteczne
  • przyjmowanie zwróconych książek
  • informowanie czytelników o możliwości i sposobie korzystania z wypożyczeń  międzybibliotecznych
  • prace wewnętrzne po zwrocie książek
  • wysyłanie upomnień i prowadzenie postępowania o zwrot książek lub należności
  • udzielanie czytelnikom informacji bibliotecznych, bibliograficznych i rzeczowych
  • udostępnianie stanowisk komputerowych przeznaczonych dla użytkowników biblioteki
  • prowadzenie kącika czytelniczego
  1. W zakresie upowszechniania czytelnictwa/kultury regionu:
  • organizowanie i prowadzenie  promocji książki, czytelnictwa,  dziedzictwa kulturowego gminy i regionu  podbabiogórskiego w środowisku lokalnym, powiecie, województwie
  • organizowanie i prowadzenie imprez czytelniczych i kulturalnych
  • przysposabianie przyszłych użytkowników do korzystania ze zbiorów Biblioteki (lekcje biblioteczne)
  • troska o czytelnictwo osób starszych, chorych i niepełnosprawnych
  • organizowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży szczególnie w czasie sezonu letniego i zimowego
  • przygotowanie i prowadzenie różnych form działalności kulturalno-oświatowej
  • współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi, sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami i innymi
  • wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów, zakresu czynności lub określonych przez Dyrektora BiOAK
  1. W zakresie działalności  informacyjno–bibliograficznej:
  • obsługa informacyjna indywidualnych i instytucjonalnych użytkowników biblioteki,
    udzielanie bieżących informacji w oparciu o zbiory biblioteczne oraz zautomatyzowane bazy danych, a w szczególności:
  1. gromadzenie podstawowych źródeł informacji
  2. tworzenie i udostępnianie własnych baz danych
  3. udostępnianie baz danych tworzonych przez inne biblioteki i instytucje
  1. W zakresie doskonalenia zawodowego:
  • podnoszenie i uzupełnianie własnych kwalifikacji zawodowych poprzez samokształcenie oraz udział w zorganizowanych formach szkoleniach w Bibliotece
    i Ośrodku Animacji Kultury, Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publiczne w Suchej Beskidzkiej i Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Krakowie
  • współpraca przy realizacji zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji Kultury Gminy Budzów
II. FILIA BIBLIOTECZNA W  BIEŃKÓWCE:
  1. W zakresie organizacji i administracji:
  • prowadzenie akt spraw w zakresie działania Filii, a w szczególności planowania, sprawozdawczości i statystyki
  • utrzymanie porządku w lokalu biblioteki i dbanie o jego estetykę
  • zabezpieczenie mienia, urządzeń i pomieszczeń bibliotecznych oraz przestrzeganie dyscypliny pracy oraz zasad bhp i przepisów p. poż.
  • zgłaszanie wniosków do Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury w sprawie remontów,
    napraw i zakupu wyposażenia placówki
  1. W zakresie gromadzenia i opracowywania zbiorów:
  • gromadzenie materiałów bibliotecznych z zakresu literatury pięknej, popularnonaukowej i naukowej, zbiorów obcojęzycznych, regionalnych i zbiorów specjalnych, na podstawie analizy ofert i dezyderatów  czytelników zgodnie
    z przyjętym planem finansowym
  • prowadzenie sumarycznej i szczegółowej ewidencji wpływów oraz sumarycznej ubytków (inwentarz, rejestr przybytków, rejestr ubytków, dowody wpływów
    i ubytków)
  • prowadzenie kart akcesji czasopism
  • przyjmowanie darów według obowiązujących przepisów
  • przyjmowanie książek w zamian za zniszczone i zagubione na podstawie odpowiednich protokołów i prowadzenie tych protokołów
  • przyjmowanie książek z innych rodzajów nabytków
  • dokonywanie selekcji księgozbioru wg aktualnych zaleceń władz
  • opracowywanie materiałów bibliotecznych zgodnie z normami bibliotecznymi opracowanymi przez Państwową Komisję Normalizacyjna
  • przestrzeganie układu książek na półkach wg obowiązującego schematu
  • prowadzenie katalogów: alfabetycznego i systematycznego oraz innych katalogów i kartotek zgodnie z potrzebami czytelników i zaleceniami władz nadrzędnyc
  • prowadzenie melioracji katalogó
  • dokonywanie bieżącej konserwacji (naprawy i oprawy) książek
  • kwalifikowanie książek do oprawy introligatorskiej za pośrednictwem Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury
  1. W zakresie udostępniania zbiorów bibliotecznych:
  • przyjęcie i ewidencja (rejestracja) czytelników zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • prowadzenie ewidencji  udostępniania zbiorów bibliotecznych
  • udzielanie pomocy czytelnikom w doborze książek
  • udostępnianie zbiorów bibliotecznych zgodnie z regulaminem – wypożyczanie na zewnątrz, prezencyjne i międzybiblioteczne
  • przyjmowanie zwróconych książek
  • informowanie czytelników o możliwości i sposobie korzystania z wypożyczeń międzybibliotecznych
  • prace wewnętrzne po zwrocie książek
  • wysyłanie upomnień i prowadzenie postępowania o zwrot książek lub należności
  • udzielanie czytelnikom informacji bibliotecznych, bibliograficznych i rzeczowych
  • udostępnianie stanowisk komputerowych przeznaczonych dla użytkowników biblioteki
  • prowadzenie kącika czytelniczego
  1. W zakresie upowszechniania czytelnictwa/kultury regionu:
  • organizowanie i prowadzenie promocji książki, czytelnictwa,  dziedzictwa kulturowego gminy i regionu  podbabiogórskiego w środowisku lokalnym, powiecie, województwie
  • organizowanie i prowadzenie imprez czytelniczych i kulturalnych
  • przysposabianie przyszłych użytkowników do korzystania ze zbiorów Biblioteki (lekcje biblioteczne)
  • troska o czytelnictwo osób starszych, chorych i niepełnosprawnych
  • organizowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży szczególnie w czasie sezonu letniego
    i zimowego
  • przygotowanie i prowadzenie różnych form działalności kulturalno-oświatowej
  • współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi,

sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami
i innymi

  • wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów, zakresu czynności lub
    określonych przez Dyrektora BiOAK
  1. W zakresie działalności  informacyjno–bibliograficznej:
  • obsługa informacyjna indywidualnych i instytucjonalnych użytkowników biblioteki, udzielanie bieżących informacji w oparciu o zbiory biblioteczne oraz zautomatyzowane bazy danych, a w szczególności:
  1. gromadzenie podstawowych źródeł informacji
  2. tworzenie i udostępnianie własnych baz danych
  3. udostępnianie baz danych tworzonych przez inne biblioteki i instytucje
  4. W zakresie doskonalenia zawodowego:
  • podnoszenie i uzupełnianie własnych kwalifikacji zawodowych poprzez samokształcenie oraz udział w zorganizowanych formach szkoleniach w Bibliotece i Ośrodku Animacji Kultury, Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publiczne w Suchej Beskidzkiej  i Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Krakowie
  • współpraca przy realizacji zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji Kultury Gminy Budzów
III. FILIA BIBLIOTECZNA W JACHÓWCE:
  1. W zakresie organizacji i administracji:
  • prowadzenie akt spraw w zakresie działania Filii, a w szczególności planowania, prawozdawczości i statystyki
  • utrzymanie porządku w lokalu biblioteki i dbanie o jego estetykę
  • zabezpieczenie mienia, urządzeń i pomieszczeń bibliotecznych oraz przestrzeganie dyscypliny pracy oraz zasad bhp i przepisów p. poż
  • zgłaszanie wniosków do Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury w sprawie remontów, napraw i zakupu wyposażenia placówki
  1. W zakresie gromadzenia i opracowywania zbiorów:
  • gromadzenie materiałów bibliotecznych z zakresu literatury pięknej, popularnonaukowej i naukowej, zbiorów obcojęzycznych, regionalnych i zbiorów specjalnych, na podstawie analizy ofert i  dezyderatów  czytelników zgodnie z przyjętym planem finansowym
  • prowadzenie sumarycznej i szczegółowej ewidencji wpływów oraz sumarycznej ubytków (inwentarz, rejestr przybytków, rejestr ubytków, dowody wpływów i ubytków)
  • prowadzenie kart akcesji czasopism
  • przyjmowanie darów według obowiązujących przepisów
  • przyjmowanie książek w zamian za zniszczone i zagubione na podstawie odpowiednich protokołów i prowadzenie tych protokołów
  • przyjmowanie książek z innych rodzajów nabytków
  • dokonywanie selekcji księgozbioru wg aktualnych zaleceń władz
  • opracowywanie materiałów bibliotecznych zgodnie z normami bibliotecznymi opracowanymi przez Państwową Komisję Normalizacyjna
  • przestrzeganie układu książek na półkach wg obowiązującego schematu
  • prowadzenie katalogów: alfabetycznego i systematycznego oraz innych katalogów i kartotek zgodnie z potrzebami czytelników i zaleceniami władz nadrzędnych
  • prowadzenie melioracji katalogów
  • dokonywanie bieżącej konserwacji (naprawy i oprawy) książek
  • kwalifikowanie książek do oprawy introligatorskiej za pośrednictwem Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury
  1. W zakresie udostępniania zbiorów bibliotecznych:
  • przyjęcie i ewidencja (rejestracja) czytelników zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • prowadzenie ewidencji  udostępniania zbiorów bibliotecznych
  • udzielanie pomocy czytelnikom w doborze książek
  • udostępnianie zbiorów bibliotecznych zgodnie z regulaminem – wypożyczanie na zewnątrz, prezencyjne i międzybiblioteczne
  • przyjmowanie zwróconych książek
  • informowanie czytelników o możliwości i sposobie korzystania z wypożyczeń międzybibliotecznych
  • prace wewnętrzne po zwrocie książek
  • wysyłanie upomnień i prowadzenie postępowania o zwrot książek lub należności
  • udzielanie czytelnikom informacji bibliotecznych, bibliograficznych i rzeczowych
  • udostępnianie stanowisk komputerowych przeznaczonych dla użytkowników  biblioteki
  • prowadzenie kącika czytelniczego
  1. W zakresie upowszechniania czytelnictwa/kultury regionu:
  • organizowanie i prowadzenie promocji książki, czytelnictwa,  dziedzictwa kulturowego gminy i regionu  podbabiogórskiego w środowisku lokalnym, powiecie, województwie
  • organizowanie i prowadzenie imprez czytelniczych i kulturalnych
  • przysposabianie przyszłych użytkowników do korzystania ze zbiorów Biblioteki (lekcje biblioteczne)
  • troska o czytelnictwo osób starszych, chorych i niepełnosprawnych
  • organizowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży szczególnie w czasie sezonu letniego i zimowego
  • przygotowanie i prowadzenie różnych form działalności kulturalno-oświatowej
  • współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi, sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami i innymi
  • wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów, zakresu czynności lub określonych przez Dyrektora BiOAK
  1. W zakresie działalności  informacyjno–bibliograficznej:
  • obsługa informacyjna indywidualnych i instytucjonalnych użytkowników biblioteki,
    udzielanie bieżących informacji w oparciu o zbiory biblioteczne oraz zautomatyzowane bazy danych, a w szczególności:
  1. gromadzenie podstawowych źródeł informacji
  2. tworzenie i udostępnianie własnych baz danych
  3. udostępnianie baz danych tworzonych przez inne biblioteki i instytucje
  1. W zakresie doskonalenia zawodowego:
  • podnoszenie i uzupełnianie własnych kwalifikacji zawodowych poprzez samokształcenie oraz udział w zorganizowanych formach szkoleniach w Bibliotece i Ośrodku Animacji Kultury, Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publiczne w Suchej Beskidzkiej i Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Krakowie
  • współpraca przy realizacji zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji
    Kultury Gminy Budzów
IV. FILIA BIBLIOTECZNA W PALCZY:
  1. W zakresie organizacji i administracji:
  2. prowadzenie akt spraw w zakresie działania Filii, a w szczególności planowania, sprawozdawczości i statystyki
  3. utrzymanie porządku w lokalu biblioteki i dbanie o jego estetykę
  4. zabezpieczenie mienia, urządzeń i pomieszczeń bibliotecznych oraz przestrzeganie dyscypliny pracy oraz zasad bhp i przepisów p. poż.
  5. zgłaszanie wniosków do Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury w sprawie remontów, napraw i zakupu wyposażenia placówki
  1. W zakresie gromadzenia i opracowywania zbiorów:
  • gromadzenie materiałów bibliotecznych z zakresu literatury pięknej, popularnonaukowej i naukowej, zbiorów obcojęzycznych, regionalnych i zbiorów specjalnych, na podstawie analizy ofert i  dezyderatów  czytelników zgodnie z przyjętym planem finansowym
  • prowadzenie sumarycznej i szczegółowej ewidencji wpływów oraz sumarycznej ubytków (inwentarz, rejestr przybytków, rejestr ubytków, dowody wpływów i ubytków)
  • prowadzenie kart akcesji czasopism
  • przyjmowanie darów według obowiązujących przepisów
  • przyjmowanie książek w zamian za zniszczone i zagubione na podstawie odpowiednich protokołów i prowadzenie tych protokołów
  • przyjmowanie książek z innych rodzajów nabytków
  • dokonywanie selekcji księgozbioru wg aktualnych zaleceń władz
  • opracowywanie materiałów bibliotecznych zgodnie z normami bibliotecznymi opracowanymi przez Państwową Komisję Normalizacyjna
  • przestrzeganie układu książek na półkach wg obowiązującego schematu
  • prowadzenie katalogów: alfabetycznego i systematycznego oraz innych katalogów i kartotek zgodnie z potrzebami czytelników i zaleceniami władz nadrzędnych
  • prowadzenie melioracji katalogów
  • dokonywanie bieżącej konserwacji (naprawy i oprawy) książek
  • kwalifikowanie książek do oprawy introligatorskiej za pośrednictwem Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury
  1. W zakresie udostępniania zbiorów bibliotecznych:
  • przyjęcie i ewidencja (rejestracja) czytelników zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • prowadzenie ewidencji  udostępniania zbiorów bibliotecznych
  • udzielanie pomocy czytelnikom w doborze książek
  • udostępnianie zbiorów bibliotecznych zgodnie z regulaminem – wypożyczanie
    na  zewnątrz, prezencyjne i międzybiblioteczne
  • przyjmowanie zwróconych książek
  • informowanie czytelników o możliwości i sposobie korzystania z wypożyczeń międzybibliotecznych
  • prace wewnętrzne po zwrocie książek
  • wysyłanie upomnień i prowadzenie postępowania o zwrot książek lub należności
  • udzielanie czytelnikom informacji bibliotecznych, bibliograficznych i rzeczowych
  • udostępnianie stanowisk komputerowych przeznaczonych dla użytkowników biblioteki
  • prowadzenie kącika czytelniczego
  1. W zakresie upowszechniania czytelnictwa/kultury regionu:
  • organizowanie i prowadzenie promocji książki, czytelnictwa,  dziedzictwa kulturowego  gminy i regionu  podbabiogórskiego w środowisku lokalnym, powiecie, województwie
  • organizowanie i prowadzenie imprez czytelniczych i kulturalnych
  • przysposabianie przyszłych użytkowników do korzystania ze zbiorów Biblioteki (lekcje
    biblioteczne)
  • troska o czytelnictwo osób starszych, chorych i niepełnosprawnych
  • organizowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży szczególnie w czasie sezonu letniego i zimowego
  • przygotowanie i prowadzenie różnych form działalności kulturalno-oświatowej
  • współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi, sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami
    i innymi
  • wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów, zakresu czynności lub określonych przez Dyrektora BiOAK
  1. W zakresie działalności  informacyjno–bibliograficznej:
  • obsługa informacyjna indywidualnych i instytucjonalnych użytkowników biblioteki, udzielanie bieżących informacji w oparciu o zbiory biblioteczne oraz zautomatyzowane bazy danych, a w szczególności:
  1. gromadzenie podstawowych źródeł informacji
  2. tworzenie i udostępnianie własnych baz danych
  3. udostępnianie baz danych tworzonych przez inne biblioteki i instytucje

    6. W zakresie doskonalenia zawodowego:

  • podnoszenie i uzupełnianie własnych kwalifikacji zawodowych poprzez samokształcenie oraz udział w zorganizowanych formach szkoleniach w Bibliotece i Ośrodku Animacji Kultury, Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publiczne w Suchej Beskidzkiej  i Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Krakowie
  • współpraca przy realizacji zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji Kultury Gminy Budzów
V. FILIA BIBLIOTECZNA W  ZACHEŁMNEJ:
  1. W zakresie organizacji i administracji:
  • prowadzenie akt spraw w zakresie działania Filii, a w szczególności planowania,
    sprawozdawczości i statystyki
  • utrzymanie porządku w lokalu biblioteki i dbanie o jego estetykę
  • zabezpieczenie mienia, urządzeń i pomieszczeń bibliotecznych oraz przestrzeganie dyscypliny pracy oraz zasad bhp i przepisów p. poż.
  • zgłaszanie wniosków do Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury w sprawie remontów,
    napraw i zakupu wyposażenia placówki
  1. W zakresie gromadzenia i opracowywania zbiorów:
  • gromadzenie materiałów bibliotecznych z zakresu literatury pięknej, popularnonaukowej i naukowej, zbiorów obcojęzycznych, regionalnych i zbiorów specjalnych, na podstawie analizy ofert i dezyderatów  czytelników zgodnie z przyjętym planem finansowym
  • prowadzenie sumarycznej i szczegółowej ewidencji wpływów oraz sumarycznej ubytków (inwentarz, rejestr przybytków, rejestr ubytków, dowody wpływów i ubytków)
  • prowadzenie kart akcesji czasopism
  • przyjmowanie darów według obowiązujących przepisów
  • przyjmowanie książek w zamian za zniszczone i zagubione na podstawie odpowiednich protokołów i prowadzenie tych protokołów
  • przyjmowanie książek z innych rodzajów nabytków
  • dokonywanie selekcji księgozbioru wg aktualnych zaleceń władz
  • opracowywanie materiałów bibliotecznych zgodnie z normami bibliotecznymi opracowanymi przez Państwową Komisję Normalizacyjna
  • przestrzeganie układu książek na półkach wg obowiązującego schematu
  • prowadzenie katalogów: alfabetycznego i systematycznego oraz innych katalogów i kartotek zgodnie z potrzebami czytelników i zaleceniami władz nadrzędnych
  • prowadzenie melioracji katalogów
  • dokonywanie bieżącej konserwacji (naprawy i oprawy) książek
  • kwalifikowanie książek do oprawy introligatorskiej za pośrednictwem Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury
  1. W zakresie udostępniania zbiorów bibliotecznych:
  • przyjęcie i ewidencja (rejestracja) czytelników zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • prowadzenie ewidencji  udostępniania zbiorów bibliotecznych
  • udzielanie pomocy czytelnikom w doborze książek
  • udostępnianie zbiorów bibliotecznych zgodnie z regulaminem – wypożyczanie na zewnątrz, prezencyjne i międzybiblioteczne
  • przyjmowanie zwróconych książek
  • informowanie czytelników o możliwości i sposobie korzystania z wypożyczeń międzybibliotecznych
  • prace wewnętrzne po zwrocie książek
  • wysyłanie upomnień i prowadzenie postępowania o zwrot książek lub należności
  • udzielanie czytelnikom informacji bibliotecznych, bibliograficznych i rzeczowych
  • udostępnianie stanowisk komputerowych przeznaczonych dla użytkowników biblioteki
  • prowadzenie kącika czytelniczego
  1. W zakresie upowszechniania czytelnictwa/kultury regionu:
  • organizowanie i prowadzenie promocji książki, czytelnictwa,  dziedzictwa kulturowego gminy i regionu  podbabiogórskiego w środowisku lokalnym, powiecie, województwie
  • organizowanie i prowadzenie imprez czytelniczych i kulturalnych
  • przysposabianie przyszłych użytkowników do korzystania ze zbiorów Biblioteki (lekcje biblioteczne)
  • troska o czytelnictwo osób starszych, chorych i niepełnosprawnych
  • organizowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży szczególnie w czasie sezonu letniego i zimowego
  • przygotowanie i prowadzenie różnych form działalności kulturalno-oświatowej
  • współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi,  sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami i innymi
  • wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów, zakresu czynności lub określonych przez Dyrektora BiOAK
  1. W zakresie działalności  informacyjno–bibliograficznej:
  • obsługa informacyjna indywidualnych i instytucjonalnych użytkowników biblioteki, udzielanie bieżących informacji w oparciu o zbiory biblioteczne oraz zautomatyzowane  bazy danych, a w szczególności:
  1. gromadzenie podstawowych źródeł informacji
  2. tworzenie i udostępnianie własnych baz danych
  3. udostępnianie baz danych tworzonych przez inne biblioteki i instytucje
  1. W zakresie doskonalenia zawodowego:
  1. podnoszenie i uzupełnianie własnych kwalifikacji zawodowych poprzez
    samokształcenie oraz udział w zorganizowanych formach szkoleniach w Bibliotece
    i Ośrodku Animacji Kultury, Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publiczne w Suchej
    Beskidzkiej  i Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Krakowie
  2. współpraca przy realizacji zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji
    Kultury Gminy Budzów
§25
WARSZTATY PLASTYCZNE, MUZYCZNE, TANECZNE I INNE

Zadania i zakres pracy:

  1. Edukacja artystyczna i regionalna dla dzieci i młodzieży Gminy Budzów poprzez prowadzenie nauki warsztatów plastycznych, muzycznych, tanecznych i innych w ramach potrzeb.
  2. Współpraca z instytucjami kultury i oświaty na terenie gminy i powiatu.
  3. Ochrona i kultywowanie wartości gminy i regionu poprzez edukację artystyczną.
  4. Udział dzieci i młodzieży uczestniczących w warsztatach  w imprezach upowszechniających poszczególne dziedziny kultury  i sztuki oraz promocji gminy i regionu.
  5. Organizacja pracy amatorskiego ruchu artystycznego obejmująca bieżącą działalność warsztatów.
  6. Popularyzacja i promocja twórczości ze wszystkich dziedzin sztuki, ze szczególnym
    uwzględnieniem dziedzictwa kulturowego gminy i regionu oraz  twórczości lokalnej.
  7. Współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi,
    sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami i innymi przy realizacji w/w zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji Kultury.
  8. Nadzór i opieka merytoryczna nad warsztatami plastycznymi, muzycznymi, tanecznymi i innymi (w razie potrzeby)

§26

ZESPÓŁ REGIONALNY „BUDZOWSKIE KLISZCZAKI”

Zadania i zakres pracy:

  1. Edukacja artystyczna i regionalna dzieci i młodzieży gminy Budzów poprzez prowadzenie nauki gry na instrumentach  muzycznych – regionalnych w Zespole Regionalnym „Budzowskie Kliszczaki”.
  2. Edukacja artystyczna dzieci i młodzieży gminy Budzów poprzez prowadzenie nauki tańca, szczególnie tańca regionalnego  w Zespole Regionalnym „Budzowskie Kliszczaki”.
  3. Współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami i innymi przy realizacji w/w zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji Kultury.
  4. Ochrona i kultywowanie wartości gminy i regionu poprzez edukację artystyczną.
  5. Udział Zespołu Regionalnego w imprezach upowszechniających poszczególne dziedziny kultury  i sztuki oraz promocji gminy i regionu.
  6. Organizacja pracy amatorskiego ruchu artystycznego obejmująca działalność Zespołu Regionalnego.
  7. Popularyzacja i promocja twórczości ze wszystkich dziedzin sztuki, ze szczególnym uwzględnieniem dziedzictwa kulturowego gminy i regionu oraz  twórczości lokalnej.
  8. Współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi, sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami i innymi przy realizacji w/w zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji Kultury.
  9. Nadzór i opieka merytoryczna nad  Zespołem Regionalnym „Budzowskie Kliszczaki”.

§27

ORKIESTRY DĘTE W BIEŃKÓWCE I BUDZOWIE

 Zadania i zakres pracy:

  1. Edukacja artystyczna dzieci i młodzieży gminy Budzów poprzez prowadzenie nauki gry na instrumentach  dętych  w  Orkiestrach Dętych w Bieńkówce i Budzowie.
  2. Współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi, sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami i innymi przy realizacji w/w zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji Kultury.
  3. Ochrona i kultywowanie wartości gminy i regionu poprzez edukację artystyczną.
  4. Udział Orkiestr Dętych w imprezach upowszechniających poszczególne dziedziny kultury  i sztuki oraz promocji gminy i regionu.
  5. Organizacja pracy amatorskiego ruchu artystycznego obejmująca działalność  Orkiestr Dętych.
  6. Popularyzacja i promocja twórczości ze wszystkich dziedzin sztuki, ze szczególnym uwzględnieniem dziedzictwa kulturowego gminy i regionu oraz  twórczości lokalnej.
  7. Współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi, sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami  i innymi przy realizacji w/w zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji Kultury.
  8. Nadzór merytoryczny nad prowadzonymi przez Orkiestry Dęte lekcjami nauki gry na instrumentach dętych.

§28

KOŁA GOSPODYŃ WIEJSKICH GMINY BUDZÓW

 Zadania i zakres pracy:

  1. Edukacja regionalna dzieci, młodzieży i dorosłych gminy Budzów poprzez kultywowanie dziedzictwa kulturowego gminy i regionu.
  2. Współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi, sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami i innymi przy realizacji w/w zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji Kultury przy współpracy Kół Gospodyń Wiejskich Gminy Budzów.
  3. Ochrona i kultywowanie wartości gminy i regionu poprzez edukację  regionalną.
  4. Udział Kół Gospodyń Wiejskich Gminy Budzów w imprezach upowszechniających poszczególne dziedziny kultury  i sztuki oraz promocji gminy i regionu.
  5. Organizacja pracy amatorskiego ruchu artystycznego obejmująca działalność   Kół Gospodyń Wiejskich Gminy Budzów.
  6. Popularyzacja i promocja twórczości ze wszystkich dziedzin sztuki, ze szczególnym uwzględnieniem dziedzictwa kulturowego gminy i regionu oraz  twórczości lokalnej.
  7. Współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi, sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami i innymi przy realizacji w/w zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji  Kultury przy współpracy Kół Gospodyń Wiejskich.
  8. Nadzór i opieka merytoryczna nad Kołami Gospodyń Wiejskich Gminy  Budzów.
§ 29

TWÓRCY LUDOWI GMINY BUDZÓW

Zadania i zakres pracy:

  1. Edukacja regionalna dzieci, młodzieży i dorosłych gminy Budzów poprzez  kultywowanie dziedzictwa kulturowego gminy i regionu.
  2. Współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi, sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami i innymi przy realizacji w/w zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji Kultury przy współpracy  Twórców Ludowych Gminy Budzów.
  3. Ochrona i kultywowanie wartości gminy i regionu poprzez edukację  regionalną.
  4. Udział Twórców Ludowych Gminy Budzów w imprezach upowszechniających poszczególne dziedziny kultury  i sztuki oraz promocji gminy i regionu.
  5. Organizacja pracy amatorskiego ruchu artystycznego obejmująca działalność  Twórców Ludowych  Gminy Budzów.
  6. Popularyzacja i promocja twórczości ze wszystkich dziedzin sztuki, ze szczególnym uwzględnieniem dziedzictwa kulturowego gminy i regionu oraz  twórczości lokalnej.
  7. Współpraca z lokalnymi i regionalnymi placówkami kulturalnymi, oświatowymi, sportowymi, stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi, parafiami, mediami i innymi przy realizacji w/w zadań podejmowanych przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji Kultury przy Twórców Ludowych.
  8. Nadzór i opieka merytoryczna  nad Twórcami Ludowymi Gminy Budzów.

§30

KSIĘGOWOŚĆ

Zadania i zakres pracy:

  1. Główny Księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury Gminy Budzów i ponosi odpowiedzialność za realizację powierzonych zadań.
  2. Główny Księgowy zastępuje Dyrektora podczas jego nieobecności i pełni jego obowiązki zgodnie z § 16, ust. 3.
  3. Główny Księgowy nadzoruje bezpośrednio pod względem finansowym pracę Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  4. Główny Księgowy upoważniony jest do podpisywania delegacji Dyrektorowi BiOAK
  1. Dyrektor Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury powierza Głównemu Księgowemu obowiązki i odpowiedzialność w zakresie:
  • prowadzenia księgowości i rachunkowości Biblioteki i Ośrodka Animacji  Kultury
    zgodnie z przepisami obowiązującymi w Instytucjach Kultury oraz  z zasadami określonymi w Ustawie o Rachunkowości
  • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z uwzględnieniem terminowego regulowania akceptowanych zobowiązań, szczególnie zobowiązań publiczno-prawnych
  • dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym
  • dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych w zakresie określonym w Ustawie o Finansach  Publicznych
  • prowadzenia ewidencji środków trwałych
  • sprawowania finansowej kontroli wewnętrznej
  • organizowania prawidłowego obiegu dokumentów finansowych
  • opracowania projektów planu finansowego
  • sporządzania sprawozdań i analiz ekonomiczno-finansowych
  • kontrolowania gospodarki materiałowej
  • dokonywania rozliczeń finansowych z odbiorcami i dostawcami oraz opłat i zobowiązań podatkowych, zobowiązań wobec ZUS i innych zobowiązań wynikających z przepisów prawa i umów
  • uczestniczenia w szkoleniach tematycznie związanych z księgowością i rachunkowością
  • wykonywanie innych prac zleconych przez Dyrektora, pozostających w zakresie działania Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury
  1. Główny Księgowy wykonuje zadania w zakresie gospodarki finansowej Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury, w tym:
  • ustala procedury w zakresie gromadzenia i wydatkowania środków według standardów określonych w Ustawie o Finansach Publicznych
  • zapewnia nadzór nad przestrzeganiem procedur , o których mowa w pkt. 1
  • gromadzi i przechowuje dokumentacje księgową
  • zapewnia prawidłowość i pokrycie pod względem finansowym umów zawieranych
    przez Bibliotekę i Ośrodek Animacji Kultury
  • terminowo egzekwuje przysługujące Bibliotece i Ośrodkowi Animacji Kultury należności
  • zapewnia terminową spłatę zobowiązań
  • ustala procedury kontroli zarządczej
  • współdziała z Skarbnikiem Gminy, Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz Bankiem prowadzącym rozliczenia finansowe Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury
  • uczestniczy w opracowaniu planów finansowych do projektów i programów Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury, dotyczących pozyskiwania środków finansowych oraz  prowadzi rozliczenia finansowo-księgowe tych projektów i programów
  • nadzoruje legalność, celowość i gospodarność ponoszonych kosztów w zakresie działalności inwestycyjnej i gospodarczej
  • prowadzi efektywną i rzetelną gospodarkę finansową
  • wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów, zakresu czynności lub określonych przez Dyrektora BiOAK

§31

KASJER

Zadania i zakres pracy:

  1. Prowadzenie gospodarki kasowej w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami, a w szczególności z regulacjami wewnętrznymi Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury w tym zakresie.
  2. Właściwe przechowywanie i zabezpieczenie gotówki.
  3. Dokonywanie operacji kasowych gotówkowych (wypłat i przyjmowanie wpłat) na podstawie dowodów przychodowych i rozchodowych podpisanych przez osoby upoważnione, sprawdzone pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym oraz zatwierdzone do wypłaty.
  4. Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania.
  5. Rzetelne sporządzanie raportów kasowych.
  6. Niezwłoczne zawiadomienie Dyrektora i Głównego Księgowego o brakach gotówkowych oraz ewentualnych włamaniach do kasy.

§32

PRACOWNICY OBSŁUGI
BIBLIOTEKI I OSRODKA ANMACJI KULTURY GMINY BUDZÓW
PALACZE CO  W BIEŃKÓWCE,  JACHÓWCE I PALCZY

Zadania i zakres pracy:

  1. Obsługa pieca centralnego ogrzewania i konserwacja oraz palenie w piecu – obsługa urządzeń grzewczych utrzymując odpowiednią temperaturę w całym budynku w okresie grzewczym.
  2. Utrzymanie należytej czystości w pomieszczeniach kotłowni.
  3. Utrzymanie i naprawa powierzonego sprzętu znajdującego się w kotłowni.
  4. Utrzymanie kontaktów ze służbą kominiarską w zakresie odpowiedniej drożności przewodów kominowych i kotłów co.
  5. Przestrzeganie przepisów BHP i należytej ostrożności przy obsłudze pieca co zgodnie z przepisami w tym zakresie.
  6. Zgłaszanie wniosków w sprawie remontów, napraw oraz kupna opału i wyposażenia kotłowni, jak również środków czystości potrzebnych do należytego utrzymania kotłowni do Dyrektora Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury Gminy Budzów.
  7. Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów, zakresu czynności
    lub określonych przez Dyrektora BiOAK
KONSERWATOR W BIEŃKÓWCE

Zadania i zakres pracy:

  1. Utrzymanie czystości wokół budynku Domu Wiejskiego.
  2. Odśnieżanie wokół budynku.
  3. Koszenie trawy wokół budynku.
  4. Bieżąca kontrola i naprawa sprzętu wynikła w trakcie użytkowania budynku  naprawa zamków, klamek, założenie karniszy i żyrandoli, wymiana żarówek.
  5. Remont i naprawa sprzętu znajdującego się w budynku.
  6. Zgłaszanie wywóz kontenera i nieczystości z szamba.
  7. Nadzór nad właściwym zagospodarowaniem placu wokół budynku.
  8. Wykonywanie innych czynności w razie potrzeby zleconych przez Dyrektora BiOAK.
  9. Zgłaszanie wniosków w sprawie remontów, usterek i napraw oraz  zapotrzebowania na środki czystości i inny sprzęt potrzebny do należytego utrzymania pomieszczeń na zewnątrz budynku do Dyrektora Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury Gminy Budzów.
  10. Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów, zakresu czynności lub określonych przez Dyrektora BiOAK
SPRZĄTACZKI W BIEŃKÓWCE, BUDZOWIE, JACHÓWCE I PALCZY

Zadania i zakres pracy:

  1. Utrzymanie należytej czystości w następujących pomieszczeniach: Filii Bibliotecznych, sali komputerowej biblioteki, pomieszczeniach warsztatów plastycznych, Sali widowiskowej, kuchni, pomieszczeniach gospodarczych i innych, toaletach, korytarzach i klatce schodowej.
  2. Utrzymanie należytej czystości dywanów i wykładzin.
  3. Mycie okien i stolarki okiennej.
  4. Codzienne podlewanie kwiatów i utrzymanie ich w czystości.
  5. Pranie firanek, zasłon i obrusów.
  6. Po każdym remoncie budynku- doprowadzenie pomieszczeń do należytej czystości.
  7. Utrzymanie czystości wokół budynku
  8. Odśnieżanie wokół budynku
  9. Koszenie trawy wokół budynku
  10. Zgłaszanie wywóz kontenera i nieczystości z szamba
  11. Zgłaszanie wniosków w sprawie remontów, usterek i napraw oraz zapotrzebowania na środki czystości i inny sprzęt potrzebny do należytego utrzymania pomieszczeń wewnątrz i na zewnątrz budynku do Dyrektora Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury Gminy Budzów.
  12. Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów, zakresu czynności lub określonych przez Dyrektora BiOAK

§33

INSPEKTOR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
  1. Realizowanie obowiązków określonych w ustawie oraz  w rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 11 maja 2015 r. w sprawie trybu   i sposobu realizacji zadań w celu zapewniania przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych przez administratora bezpieczeństwa informacji (Dz.U.2015, poz. 745; dalej również:
    „Rozporządzenie”).
  2. Kompleksowa praca z zakresu ochrony danych osobowych.

§34

PROMOCJA

Zagadnienia z zakresu promocji Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury

  1. Organizowanie i prowadzenie imprez popularyzujących książkę, literaturę, czytelnictwo, kulturę, dziedzictwo kulturowe gminy i regionu.
  2. Organizowanie imprez oświatowych i kulturalnych takich jak: sesje popularnonaukowe, spotkania autorskie, prelekcje, odczyty, konkursy wiedzy, konkursy literackie, konkursy regionalne, imprezy regionalne, imprezy kulturalno-sportowe, imprezy plenerowe promujące gminę i
  3. Organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych związanych z rocznicami państwowymi, kulturalnymi, literackimi, regionalnymi itp.
  4. Organizowanie lub współdziałanie w organizowaniu wystaw bibliotecznych.
  5. Informowanie na bieżąco i wysyłanie do prasy, radia, telewizji, portale społecznościowe, na strony BiOAK i Gminy Budzów informacji  o działalności Biblioteki i Ośrodka  Animacji Kultury.
  6. Promowanie poszczególnych przedsięwzięć programowych Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury w gminie i w powiecie.
  7. Współpraca z innymi bibliotekami, instytucjami i placówkami kulturalno – oświatowymi, prasą lokalną, stowarzyszeniami i organizacjami społecznymi, parafiami działającymi na terenie gminy i powiatu oraz z Powiatową Biblioteką Publiczną w Suchej Beskidzkiej i Wojewódzką Biblioteką Publiczną w Krakowie.
  8. Współpraca ze wszystkimi Filiami Bibliotecznymi w zakresie organizowania wystaw, promocji zbiorów bibliotecznych oraz akcji i imprez promujących biblioteki i czytelnictwo.

ROZDZIAŁ VI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§  34

Regulamin niniejszy łącznie ze Statutem Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury Gminy Budzów stanowi integralną część przepisów regulujących organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres działania, o ile późniejsze przepisy w tym względzie nie będą stanowić inaczej.

§35

Niniejszy regulamin może być zmieniony przez Dyrektora Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury po zasięgnięciu opinii Wójta Gminy Budzów.

§36

Regulamin wchodzi w życie z dniem  podjęcia.